22.7.2016

BY BOAT TO ÄGGSKÄR

P7190017 P7190030 P7190032 P7190062 86 P7190048

Moikkeliiis. Nyt kun oon sanonut hyvästit kesäisille kruisailuille isin kanssa meidän veneen myynnin myötä, päätettiin äitin kanssa alkuviikosta laittaa äipän moottorivene Prinssi tulille ja lähteä veneilemään mun parin vapaapäivän kunniaksi. Lähtöpaikkana oli meidän mökki Porvoon saaristossa, ja koska meillä oli vaan vuorokausi aikaa, oli suunnitelmissa rantautua jollekin läheiselle saarelle ja jäädä sinne yöksi. Äggskär valikoitui sit parhaaksi vaihtoehdoksi, viimeks oon tainnut käydä siellä noin kymmenen vuotta sitten.

Äggskär on aika suosittu saari (tai saariryhmä oikeestaan) Porvoon saaristossa, jossa on oma laituri, grillauspaikka, ulkokeittiötsydeemi ja jonkin näköinen kalastusmökkerö. Ja ihan hulppeet sileät kalliot! Kierrettiin heti alkajaisiksi koko saaripahanen vartissa, jonka jälkeen ruvettiinkin grillailemaan vähän päivämäärän ohittaneita makkaroita :-D Tuli yhtäkkiä ruuan jälkeen semmonen olo, että haluaa mökille... Ja se ei johtunut niistä makkaroista! En mä mökilläkään oo kerennyt tänä kesänä oikeestaan aikaa viettämään, joten kamat vaan roudaukseen ja takas alkupisteeseen. Mut olipahan kiva päiväretki kuitenkin, äitikin opetti mua lukemaan merikarttaa! Sain myös ekaa kertaa kunnolla kokeilla mun suht uutta Olympus XZ-2 minijärkkäriä, ja tässä on lopputulos ruokakuvaa lukuunottamatta. Ihan kompakti reissukamera, sanon mä!

Merellä oli vähän viileetä ja nyt kirjoittelenkin tätä postausta aimo flunssassa. Mun pitäis varmaan pysytellä neljän seinän sisällä tekemättä mitään, jotten sairastuis. Jotenkin mulla on vaan taipumusta tulla kipeeksi sillä hetkellä, kun astun jalalla ovesta ulos... :-D  - Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti