1.5.2016

CHILL VAPPU PORVOOSSA

Vappu1 DSC_0083 DSC_0112DSC_0118 DSC_0134
DSC_0125 IMG_9677

Hauskaa vappua! Mun alkuperäinen suunnitelma tälle viikonlopulle oli lähteä kavereiden kanssa Helsingin yöhön - no, hommat vesittyivät ja loppujen lopuksi kotona oleskelu ja rentoilu rupes kuulostamaankin parhaimmalta vaihtoehdolta. Viivi, Jesse ja Juuli tuli meille lauantai-iltana ja pelattiin monta tuntia Trivial Pursuitia ja höpöteltiin. Sitä ennen mä olin häärännyt vaikka kuinka kauan keittiössä, mulla oli nimittäin epätoivoinen yritys tehdä itse juuressipsejä. Kämmenet verillä yritin juustohöyläillä punajuuria ja porkkanoita, uunissa ne sit kutistui ihan olemattoman kokoisiksi, sitkeiksi ja vetisiksi lätyiksi :-D Never again! Sain mä sentään kaiverrettua mansikoiden sisälle Nutellaa, väsäsin banaani-vaahtokarkkivartaita ja ruissipsejä kalatäytteillä. Oli kyl maukas ilta, nam, lisää tämmöisiä! Tai ehkä ei. Karsee turvotus :-D

Tänään vappupäivänä käytiin sit Johanneksen kanssa markkinoilla metsästämässä koko talven himoittua grillimakkaraa, mut jouduttiin pettymään. Käytiin kauniissa Jokirannassa kattelemassa vappumeininkejä ja joka ikisen jätskipaikan edessä oli hullut jonot. Se on tää, kun Suomessa lämpömittari ylittää kympin rajan ni johan rupee pitkähihaiset vaihtumaan kevyempiin ja jätskiä tekee mieli :-D Onneks Cittari oli auki, kipaistiin hakemassa jädet ja mentiin rantaan syömään ne. Ja ai että et oli ihana auringonporotus, kyllä se tuntuu kivalta! Ja koska mä en markkinoilta makkaraa löytänyt, sain mä Heinin ja Leevin mun mukaan grillailemaan myöhemmin ilta-aurinkoon leipiä, maissia, makkaraa ja eilisen jämäherkkuja. Oli niin kova nälkä ettei kuvia edes kerennyt ottamaan tuota yhtä kämäistä lukuun ottamatta, haha!

Tää oli varmaan mun eka kerta, kun vietän vappupäivän mun kotikaupungissa. Olihan se hauskaa nähdä, kun kerrankin puistot täyttyi porvoolaisista ja jengi nautti auringosta täysin rinnoin. Ens vuonna mullakin on sit lakki päässä muiden mukana! - Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti