12.3.2015

NEW CHAPTER OF MY LIFE STARTS... NOW

IMG_4865

Äiti oli tilannut mulle netistä kirjan, kuinka ajatella elämänsä hyväksi. Siinä mukana tuli tämä lappunen. Tää teksti iski suoraan mun ytimeen ja kävin heti ostamassa kehykset ja ripustin seinälle. Mulla on nimittäin ollut tässä lähiaikoina huolia ja stressiä ja oon yrittänyt selvittää niitä yksin, huonoin tuloksin.

Kaikki alkoi siitä, kun mun sairastelukierre alkoi. Oon nyt ollut kolme kuukautta ihan kokonaan levossa, treenaamatta mitään. Tän tauon aikana oon miettinyt mun suhdetta urheilemiseen ja thainyrkkeilyyn, ja oon tullut siihen tulokseen, että mun on kokeiltava nyt jotain muuta. Mä kulutin itseni loppuun, en saanut enää tarpeeksi irti thainyrkkeilystä ja tilanne on nyt tämä, että tarvitsen jotain muuta ajateltavaa, poikkeuksia mun rutiiniin. Vaikka thainyrkkeily on ollut mulle kaikki kaikessa, ei se tarkoita, etten mä voisi tehdä jotain muutakin välillä. Musta tuntuu nyt siltä, että haluan tehdä toisenlaista urheilua ja keskittyä muihin asioihin, niin mähän teen niin. Jos mä jotain oon oppinut tän elämän aikana, niin omaa kroppaansa pitää kuunnella.

Vietin unettomia öitä, kun mä tajusin, etten tunne samanlaista paloa thainyrkkeilyyn kuin vuosi sitten. Enhän mä nyt voi lopettaa, mähän oon vasta urani alussa? Onneksi mun kummitäti puhui mulle järkeä ja mä päätän pitää täyslepoa thainyrkkeilystä ja palata vasta sitten, kun musta 100-prosenttisesti tuntuu siltä. Ehkä syksyllä, ehkä vasta vuoden päästä, ehkä en palaa ollenkaan. Mä elän tässä hetkessä ja tää tauko tulee mulle nyt tarpeeseen. Keskustelin eilen mun valmentajien kanssa ja ne tsemppas mua ihan täysillä, että näin mun kuuluukin tehdä.

IMG_4893

Mitä mä nyt sitten teen? Musta tuntuu, että mulla on ihan älyttömästi aikaa, kun treenit ei kontroloi mun jokaista päivää. Mulla on kevättä rinnassa ja tosi hyvä fiilis, tuntuu, kuin oisin uudesti syntynyt, kun sain vaihtelua mun elämään, niin rakasta ja ihanaa kuin thainyrkkeily onkin. Mua kiinnostaa tosi moni asia urheilun puolella; esimerkiksi crossfit, aerobic, kuntosali ja zumba. Kävin pari päivää sitten Porvoon Ladylinella niska/hartia/selkä- ja lämpövenyttelyssä ja rakastuin siihen paikkaan ihan täysin! Oon saanut yleisesti tosi ankean kuvan kuntosaleista, mutta Ladyline on ihan eri luokkaa. Tänään on vuorossa sh'bam ja tiistaina käydään äitin kanssa ostamassa mulle muutaman kuukauden kortti ja katsotaan, miten mä viihdyn siellä. Nyt mä oon ainakin ihan innoissani, innokkaampi kuin pitkään, pitkään aikaan! Tämä mun kyseinen personal trainer -kummitätini lupasi tehdä mulle myös kuntosaliohjelman. On sitä punttisalia ollutkin jo ikävä.

Panostan ihan täysillä mun fyysiseen hyvinvointiin ja vielä enemmän psyykkiseen, mikä on ollut koetuksilla tässä lähiaikoina. Terveys on asia numero yksi, ilman terveyttä ei ole mitään. Nyt alkaa uudet elämäntavat ja uusi asenne, kesä on tulossa ja mulla on koko elämä edessä! Ihanaa viikkoa kaikille, muistakaa kuunnella itseänne, niin vaikeaa kuin se voikin olla 

- Sissi

2 kommenttia: