13.1.2015

MY BLANKET IS MY DEAREST FRIEND RIGHT NOW

Terveisiä sängynpohjalta, tai oikeestaan sohvanpohjalta. Mä oon ollut tosi pitkään tosi huonovointinen ja tänään vihdoin sain mustaa valkoiselle. Koko shitti alkoi siitä, kun varmaan lokakuussa mun nenä rupes menemään niin tukkoon, etten loppupeleissä saanut enää henkeä nenän kautta ilman nenäsumutetta. Muita flunssan oireita mulla ei edes ollut, nenäkään ei vuotanut. Sain lääkäriajan vasta meidän reissun jälkeen, mutta mikäs siinä, ajattelin, että kostea ilmasto vois tehdä hyvää mun nenälle. No tämäpä olikin kaiken pahan alku ja juuri :-D

Mulla nousi kuume viime keskiviikko-torstai yönä. Siitä alkoi sit pahoinvointi eikä mikään oikeen maistunut, joten äiti päätti viedä mut syömään jotain tosi hyvää ruokaa Zum Beispieliin. Ennen kuin sain mun tomaattikeiton edes pöytään, tunsin, kuinka kaikki vähäiset vedet, mitä olin saanut alas sinä päivänä, tulee ylös. No ei siitä sen enempää. Myöhemmin alkoi hirveät pistot sydämeen ja rintakipu ja lähdettiin sairaalan päivystykseen, mutta ne painoi asian aika villaisella ja antoi mulle vaan paljon kipulääkettä. Ne laski myös mun kuumeen ja nukahdinkin heti päikkäreille.

IMG_2224

Sit alkoikin se tavanomainen flunssa! Nenä rupes valumaan, kurkku oli ihan jäätävän kipeä ja limaista yskääkin oli. Yhtenä päivänä mulla oli ihan ok olo ja päätettiin mennä äitin kanssa leffaan, mutta seuraavana aamuna kaikki alkoi taas, nyt mulla oli vaan hirvee paineen tunne päässä ja huimasi vähän. Tähän mennessä musta oltiin otettu parasiittikokeet, röntgen ja kaiken näköisiä verikokeita.

Eilen illalla pelasin Pokemonia (hahaaa paras ikinä) ja kun nostin päätäni sohvalta kuuden tunnin lanien jälkeen, tajusin, etten kuule lähes mitään. Menin mun huoneesseen, yritin nostaa vaatteita lattialta ja yhtäkkiä kuulo hävisi vasemmasta korvasta hetkellisesti kokonaan ja alkoi hirveä tinnitus ja kipu. Jouduin nukkua puol-istuvassa asennossa, koska pään kääntäminen huimasi, sattui, ja jotain nestettä liikkui mun korvassa ja rohisi. Aamulla kun heräsin, mun vasen silmä oli rähminyt melkeen umpeen ja näkökin siinä sit sumeni!

511

Onneks mulla oli tänään lääkäri, sama, kenellä kävin noin viikko sitten. Aluksi katsottiin sydänfilmi, mutta siinä ei ollut mitään kummoisempaa. Kerroin sille mun kaikista uusista oireista, jotka olin listannut mun puhelimeen, ja se tsekkasi mun korvat ja silmän. Tulokset? Indonesiasta saatu bakteeri aiheutti mulle hengitystie- ja vatsaongelmat. Jälkitautina sain molempiin korviin korvatulehduksen, ja kaiken sairastelun ja paineen takia mun vasen tärykalvo on mennyt puhki. Korvatulehdusta usein seuraa silmätulehdus joten tottakai mä sain sit senkin :-D Niin ja se nenäongelma? Todennäköisesti mun nenässä on polyyppeja, hyvänlaatuisia kasvaimia, jotka estää mun hengityksen, mutta niitä tutkitaan vielä. Sain kuitenkin alustavan sumutteen niiden pienentämistä varten. Nyt pitää kyllä sanoa ettei oo mun elämän parasta aikaa, ei hyvää päivää oikeesti. Onneks sain hirveen kasan lääkkeitä ja niiden pitäis auttaa suht nopeesti. Päivässä silmätippoja 4x, vatsalääkettä 3x, antibioottia 2x, nenäsumutetta 1x plus maitohappobakteerit. Mun pitää pitää kaiken varalta myös oirepäiväkirjaa.

Tässä mä nyt kirjoittelen toinen silmä puolummessa puolkuurona kivuissa ja hikoilen kuin possu. Oon ollut koulusta pois torstaista asti ja mun päivät on mennyt aika lailla Netflixiä tuijottaessa (parhaimmistona Year One ja Hannah Montana) ja kaivoin ikivanhan Pokemonin kaapin perukoilta. Ja toi kuivalihakuva, yhdessä Hannah Montanan jaksossa myytiin kuivalihaa juustokastikkeella ja arvatkaa tuliko himo! Ihanat Lina ja Johannes tuli yllätysvisiitille tuomaan mulle vähän herkkua ja lukemista. No, en mä sitä nyt niin herkuksi sanois, sit kun pääsin maistamaan :-D

Tästä tekstistä tuli nyt vähän pitkä, mutta minkäs teet, ei mulla muutakaan tekemistä oo täällä kuin päivät pitkät kirjoitella! Pysyittekö edes perässä? Mä oon niiiiin onnellinen et mun sairastelulle löytyi joku syy, koska mä kerkesin jo vuodattaa monet kyyneleet ja epäillä vaikka mitä eboloita ja malarioita. Huh. Ja onhan tällä sairastelulla hyvätkin puolet; ei tuu huonoa omaatuntoa kun ahmii karkkia, haha!

Pysykää terveinä ystäväääät! 

- Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti