7.9.2014

FIGHTERS' FOOD

DSC_0088

Tän viikon ruokailut on olleet vähän erilaisia kuin yleensä. Mun paino on noussut kesän aikana pari kiloa, ja nyt kun on kisat edessä, pitäisi päästä takaisin normaaliin painoon. Kilpailen edelleen 54-kiloisten sarjassa, joka on nyt tähtäimenä. Monet kysyy, että miken mä vaan siirry ylempään sarjaan, mutta kun mä en pärjää siellä :-D Oon 156 senttiä pitkä ja jos siirryn ylempään painoluokkaan (joka on 57-kiloiset), ero voi olla suht suuri ja mua vastaan voi tulla tosi "isoja" tai pitkiä ihmisiä. Paremmat mahikset ja ihanteelliset vastustajat tulee siis pienemmissä painoluokissa, mihin mä kuulun. Siispä sain valmentajalta ohjeen aloittaa ns. piltti-dietin!

Suurin osa mun syömisistä pitää olla nestemäisessä muodossa, jotta ne imeytyy paremmin ja vaikuttaa sillä tavalla aineenvaihduntaan. Pilteissä ei myöskään oo kuin 75kcal per purkki. Ruokaohjelman mukaisesti aamiaiseksi pitää ottaa smoothie, välipalat koostuu pilteistä ja hedelmistä, iltapalaksi luonnonjugurttia marjoilla. Koululounaan ja päivällisen voin syödä normaalisti, mutta ylimääräiset hiilarit pitää jättää pois. Tää on mun eka kerta, kun oon kunnolla painonvedossa, ja onhan tää ollut rankkaakin. Treenit ei oo sujuneet hirveen hyvin, kun ei oo energiaa, ja pieni nälkä kurnii koko ajan vatsassa. On tää kuitenkin tuottanut tulosta näinkin lyhyessä ajassa! Viikossa mun paino on tippunut reilu kilolla ja oon aika lailla oikeessa painossa nyt, eli voin lisätä pikku hiljaa syömisiä. Matsi on siis ensi lauantaina Jyväskylässä.

Monen korviin tää voi kuulostaa tyhmältä ja "miksi edes vaivaudun", mutta tää kuuluu mun lajiin. Kun syö eri tavalla, on koko ajan pieni fiilis mahanpohjassa, että kisat tulossa, hihihii. Tää on vähän kuin riitti tai valmistelu ennen matsia. What do you think?

- Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti