16.4.2014

I MISS...

DSC_0424

Kesämökkiä. Vaikka usein sinne lähteminen on vaikeeta, tykkään kuitenkin olla siellä. Varsinkin, jos on kaveri mukana. Meidän pikku rannalla on ihana ottaa aurinkoa tai lähteä piknikille soutuveneellä. Iltaisin lämmitetään sauna ja mennään mereen uimaan, sen jälkeen usein katsotaan leffa. Parasta on myös, kun tehdään ulkona muurikkapannulla lettuja :-) Ainoa miinus on ne ötökät...

Merta. Mulla on yleensä ollut tapana mennä kesälomalla isin veneelle viikoksi, mutta viime vuonna se ei oikeen toteutunut. Rakastan laineiden ääniä ja sitä puhdasta ilmaa. Veneillessä on se oma fiiliksensä. Meillä on venepaikka Hangossa, eikä varmaankaan liikuta sieltä hirveesti minnekään tänä vuonna. Se on semmoinen liikkuva kesämökki!

DSC_0120

Auringonlaskuja ja uimapaikkoja. Usein käytiin kaupassa ostamassa evästä ja mentiin porukalla Tervikselle, ja tultiin kotiin vasta myöhään. Ja silloin, kun lähdettiin sitten ajamaan takaisin kotiin päin, oltiin tietysti ihan kananlihalla, kun ei tajuttu ikinä ottaa vaatetta mukaan.

Skoboa. Tai skobaa, miksi nyt ihmiset sitä eri puolella Suomea sanookaan :-D Voi lähteä vaikka varvastossuissa ajelemaan, niin kuin tässäkin kuvassa. Lähdettiin monena iltana Tiitun kanssa keskellä yötä ajelemaan ilman suunnitelmia, joskus käytiin aamuyöllä silittelemässä puhveleita lintutornilla.

IMG_6802

Festareita ja muita juhlia. Mun yksi kesän hauskimmista päivistä oli se, kun lähdettiin pienessä porukassa Summer up -festareille. Oon menossa sinne tänäkin vuonna, tällä kertaa kahdeksi päiväksi. Mulla on myös heinäkuun alussa synttärit, sexy seventeen! Suunnitelmat on vielä auki, mutta haluaisin keksiä jotain upeeta.

Valvomista ja pitkään nukkumista. Kun duunit on tehty, se alkaa! Kesällä unirytmi menee miten sattuu, mutta niin mun mielestä kuuluukin. Spontaaneista ja suunnittelemattomista retkistä tulee parhaita muistoja :-)

DSC_0291

Kesän marjoja. Olin kesätöissä torilla myymässä mansikoita, ja tänä vuonna jatkan samoissa hommissa. Työn parhaat edut oli tietysti rajaton mansikoiden syöminen :-D Mä odotan ihan innolla, että mansikka-aika tulee, mä oon ihan friikki niiden suhteen.

Lämpöä ja valoa. En voi kuvitella, että kuukauden päästä tuolla on (?) jo t-paitakeli! Lämpö ja valo on ensimmäiset asiat, mitä mulle tulee mieleen kesästä. Tällä kertaa en kuitenkaan taida mennä ennen lomaa suihkurusketukseen, vaan hommaan sen rusketuksen ihan perinteisin keinoin :-D

DSC_0229

Mummulaa. Se on semmoinen paikka, missä voi todellakin rentoutua kaikesta muusta ja nauttia maaseudun ja pikkukylän rauhasta. Oon käynyt siellä pienestä pitäen joka kesä. Niillä on vielä ikivanha Pappatunturi-mopo, jolla vedettiin menemään tuolla tukka putkella Tompan kanssa :-D Tutustuin Tomppaan vasta viime vuonna, oltiin "naapureita", ja matkustettiin sieltä yhtenä päivänä Tampereelle. Meillä oli tosi hauskaa, ajeltiin myös ihan hullun kovaa vauhtia vaarin mönkijällä.

Mitä te odotatte kesältä? Onko teillä suunnitelmat ihan auki, vai kalenteri täynnä? Mulla on vähän molempia. Nautitaan nyt ekana tosta tulevasta pääsiäislomasta  Pusuja!

- Sissi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti